.Жизнь и Разум | |||
. | |||
.Попередня тема |
Мікробіологія - точна наука. Шлях пізнання суті життя |
До створення і опанування цього розділу знань людство йшло протягом багатьох тисячоліть. В свої дитячі роки я люто ненавидів нудну науку біологію, і ботанку (більшою мірою), і зоологію (трохи менше, через величезне різноманіття тваринного світу, у книжках). Закінчився навчальний рік - в поле, на два тижні. На прополку "ботаніки". Інакше не отримаєш табель і не будеш переведений до наступного класу. А дома (це ж село!) - своя "ботаніка", з весни до осені, то копаєш, то сажаєш, то полеш, то викопуєш, то збираєш і зберігаєш. А якесь різноманіття вносить "зоологія" - догляд за домашніми тваринами та птахами. То які знання могла давати сільська школа, взагалі? Оті самі, побутово-ботанічні. Хіба що когось самого розпирала жага знань. Але і шкільному курсі ботанічні знання вивчалися вкрай примітивно. То пшеничне зернятко у розрізі намалюй, то кількість ніжок довгоносика перерахуй, то відмінність між хрущем і бджолою поясни... Але я любив загальні знання, і всі гроші, зароблені восени в радгоспі, витрачав на підписку науково-популярної періодики: "Юный техник", "Техника молодежи", "Знание - сила", "Наука и жизнь". Коли батько став директором школи (а до того - завучем), з'явилася рідкісна можливість підписатися й на строго лімітовані (2-3 підписки на весь район) журнали "Радио" і "Советское фото". Аж ось у моїх журналах з'явилися такі слова, як гени, генетика (одразу закльовані "передовою" радянською наукою), ДНК, РНК і хромосоми. Періодично, раз на кілька років, повертався до цього питання, але був не в змозі самостійно розібатися навіть в питанні реплікації ДНК, знову надовго викидав "дурне" з голови. (І це при тому, що фізику і хімію я фанатично любив!). Мій внутрішній психологічний бар'єр полягав у тому, що я не міг сприйняти, що з однієї ДНК можуть виникнути дві її точні копії. Так тривало, аж доки мені в руки не потрапила книга Франка-Каменецького "Самая главная молекула", в серії "Библиотечка Квант". В ній було прямо вказано, що друга ДНК вибудовується з матеріалів довколишнього середовища, всередині самої живої клітини, яких там, як правило, вдосталь. А не виникає практично "з нічого", як, по суті, говорилося в усіх попередніх книгах. Психологічний бар'єр був подоланий, і надалі я швидко опанував основи мікробіології, переконавшись, що вона така сама точна наука, як і хімія. І тоді я вирішив написати власний підручник з мікробіології, який повинен був стати простим і зрозумілим кожному, хто просто вміє читати і знає хоча б початки хімії. І, разом з тим, допомогти пройти весь шлях цієх науки і дійти до усього, найголовнішого в мікробіології (ДНК, реплікація, гени, генетичний код і, як результат мутацій, - біологічна еволюція, живих клітин і цілих біологічних видів). І це мені, здається, вдалося. З нуля, за потреби і при бажанні, за допомогою мого підручника предмет може бути освоєний за кілька тижнів (а то й днів). Мій головний висновок: в природі все виникає й надалі перетворюється, транформується і розвиваєтья абсолютно самостійно, без будь-якого зовнішнього втручання.
Схоже, це ще одна моя нереалізована дисертація. ...І усією цією проблематикою (на стадії створення підручника) я займався одночасно з роботою на підприємстві і діяльністю в українському шоу-бізнесі (див. паралельні розділи презентації). |
. |
/ | |||||||||
. | |||||||||
Нагору | |||||||||
/ | |||||||||
_Попередня тема | Наступна тема | ||||||||
. | ._ |
||||||||